Jak Tworzyć Skuteczne Tematy Maili?

Email Marketing Blog - Jak Tworzyć Skuteczne Tematy MailiNa tym blogu kilkukrotnie pisałem o tym, jak ważne jest mądre budowanie listy adresowej.

Pisząc „mądre” mam na myśli zbieranie adresów osób, które faktycznie są zainteresowane daną tematyką, a także budowanie odpowiednich relacji z tymi osobami.

Wszystko to dotychczas opierało się na pisaniu wartościowych wiadomości e-mail, które wysyłasz do swojej listy. Dzięki poprzednim postom wiesz, że powinieneś dawać swojej liście wartościową wiedzę, bo tylko w taki sposób będą czytelnicy chcieli czytać wiadomości od Ciebie.

Jednak jest jeszcze coś – o czym nie wspomniałem – tematy tych maili.

Oczywiście – będą one powiązane z tematyką Twojej listy mailingowej. Pamiętać jednak musisz o tym, że nie wszystkie informacje należące do konkretnego zagadnienia będą dla subskrybentów wartościowe.

Pewnie sam jesteś zapisany na różnych listach mailingowych. Pewnie zapisywałeś się na nie dlatego, bo uważałeś, że mogą przynieść Ci one jakąś wartość. Czy jednak faktycznie czytasz każdego maila, który do Ciebie dociera, nawet jeśli jest on w interesującej Cię tematyce?

Wystrzegaj się zatem w mailach informowania czytelników o tym, o czym wszyscy w tym momencie piszą.

To sprawdzi się tylko wtedy, jeśli będziesz pierwszą osobą, która rozpoczyna dany temat. Jeśli jednak tak nie jest – nie ma sensu być kolejną osobą, która pisze o tym samym.

Unikaj także truizmów i powtarzania w mailach tego, o czym „każdy doskonale wie”.

Jeśli będziesz tak robił – Twoja lista straci na wartości. Coraz mniej osób będzie się decydowało na otwieranie Twoich maili – nikt nie będzie się spodziewał nowej i wartościowej wiedzy od Ciebie, a przecież zależy Ci na czymś zupełnie odwrotnym.

Gdzie zatem szukać inspiracji?

Wystarczy rozglądać się dobrze dookoła. Inspiracje są wszędzie – na ulicy, w sklepie i w Twoim własnym domu.

Wykorzystuj historie i to, co Ci się przydarzyło (lub twoim znajomym).

Zawsze możesz przekazywać ciekawą wiedzę za pomocą takich historii, a mają one ogromną wartość, gdyż na pewno nie są powtarzalne.

Dobrze jest także zerknąć do prasy i tam poszukać inspiracji.

Wielu e-marketerów korzysta tylko i wyłącznie z komputera, a więc prasa drukowana może dostarczyć tematów, których w internecie jeszcze nie ma (albo jest ich niewiele). Warto jednak zachować przy tym ostrożność – kopiowanie całej koncepcji artykułu może zrazić do Ciebie wszystkich tych, którzy dany artykuł jednak znają. Postaw zatem na to, by artykuł był inspiracją do rozwinięcia tematu, a nie do jego powtórzenia.

Pamiętaj jednak, że mail to nie artykuł – powinien być krótszy.

Jeśli jednak trafisz na ciekawy temat – warto rozwinąć go w artykule. Możesz napisać krótkie „wprowadzenie” w mailu, które ma zainteresować czytelnika i odesłać go do pełnego materiału.

No i na koniec przypomnę coś, co mam nadzieję, że jest już dla Ciebie oczywiste – zawsze testuj wysyłane maile. Dzięki temu dowiesz się, które zagadnienia są dla Twoich czytelników bardziej, a które mniej interesujące.

 

====================================
Jeśli Chcesz Się Dowiedzieć Jak Zarabiać w Internecie Bez Polecania & Jak Zabezpieczyć Swoje Finanse, To Kliknij Teraz w TEN Link >>>

 

 

pg-pomysl-na-biznes-w-domu

 

 

 

 

 

Paweł Grzech

 

 

 

Scroll to Top