(Całe szkolenie z cyklu – Partner PRO – znajdziesz TUTAJ>>)
Pracuj w Domu - czyli jak zbudować dochodowy bzines w domu

Zanim zdradzę Ci kolejne sekrety zarabiania na programach partnerskich, koniecznie muszę pokazać Ci Formułę Matrix, która jest po prostu niezbędna, aby odnieść sukces w marketingu internetowym.

Formuła Matrix to tak naprawdę mieszanka liczb. I nawet jeśli nie lubisz pracować na liczbach, to koniecznie wypróbuj tę metodę, ponieważ właśnie tutaj zaczyna się Twój sukces w eBiznesie

Oto szczegóły Matrixa – wiedzy, która zapewni Ci sukces w programach partnerskich.

Bardzo dużo osób działających w eBiznesie często wykonuje serię zupełnie niepotrzebnych czynności. Powód takiego działania jest bardzo prosty – oni po prostu nie wiedzą, co działa a co nie. Rozwiązaniem tego problemu jest Formuła Matrix, która poinformuje Cię w odpowiednim momencie o sukcesie lub porażce poszczególnych kampanii marketingowych.

Jeśli budowałeś lub budujesz własny biznes, to zapewne robiłeś już bilans wydatków i przychodów, aby zobaczyć ile wydajesz np. na reklamę, szkolenia, narzędzia itd. oraz aby zobaczyć ile zarabiasz dzięki swojej sprzedaży – dzięki temu możesz sprawdzić, czy na koniec miesiąca jesteś na plusie, czy minusie.

Dobrze skonstruowany Matrix będzie zawierać wszystkie najważniejsze informacje. To pozwoli Ci na szybkie określenie, czy i jakie działania są opłacalne oraz będziesz mógł dzięki temu szybciej zareagować na straty i zoptymalizować odpowiednie aspekty swojego biznesu.

Aby było to łatwiejsze do zrozumienia, pozwól, że zaprezentuję Ci teraz Formułę Matrix:

[ilość odwiedzin] x [współczynnik konwersji] x [$ od klienta] x [#transakcje] = Twoja prowizja, czyli zysk.

Nie pamiętam już dokładnie gdzie i kiedy przeczytałem o tej formule, ale postanowiłem się nią z Tobą podzielić, ponieważ ona może zadecydować o sukcesie Twojego biznesu.


Podam Ci teraz przykład, jak wykorzystać tą formułę w programach partnerskich:

Załóżmy, że piszesz bloga, na którym sprzedajesz produkty Wellness z programów partnerskich np. na temat reklamy w Internecie >>

Dziennie Twoją stronę odwiedza 2000 osób.

Współczynnik konwersji = 0,37% – czyli 1 na 270 osób kupuje Twój produkt.

$ od klienta = 24,37 zł – to oznacza, że średnia prowizja, którą zarabiasz wynosi 24, 37 zł

# transakcje = 1,4 – to oznacza, że klienci normalnie zamawiają produkty z Twojej strony www, ale niektóre osoby po zapisaniu się na Twoją listę, kupują później dodatkowo inne produkty (oferty OTO).

Z tych obliczeń możemy wywnioskować, ile dziennie zarabiasz na swojej stronie:

2000 x 0,37% x 24,37zł x 1,4 = 252,47zł/dziennie


Może zadajesz sobie teraz pytanie: Dlaczego ta formuła jest tak ważna?

Oto moja odpowiedź:

Dla niektórych znaczenie tej formuły będzie od razu jasne, ale dla innych nie. Dla większości osób działających w programach partnerskich może stanowić wyzwanie jeden z tych 4 obszarów (w tym wzorze) i jeśli nie będą dokładnie obserwować i kontrolować tych obszarów, to mogą czasami nie zauważyć luki w swoim marketingu.

Jak już wspominałem, jest to bardzo ważne, aby znać liczby w każdym z tych 4 obszarów – szczególnie jeśli chodzi o il. odwiedzin Twojej strony i współczynnik konwersji.

Poza tym ta formuła zapobiega sytuacji, w której koncentrujesz się tylko na jednym zadaniu i zapominasz o reszcie.

Kilka przykładów:

Jan ma własną stronę www, którą odwiedza 1000 osób dziennie, ale nic nie może sprzedać. Co należy teraz zrobić? Oczywiście poprawić współczynnik konwersji:

  • Sprawdź dokładnie skąd pochodzi ruch na stronie… czy te osoby są w Twojej grupie docelowej? Może używasz złych słów kluczowych dla swojego produktu?
  • Przeanalizuj strony, które mają największą liczbę odwiedzin i sprawdź skąd ten ruch pochodzi. Następnie zwróć uwagę jakie słowa kluczowe są używane. Zobacz gdzie są rozmieszczone Twoje linki partnerskie i czy potrafisz wzbudzać zaufanie swoją osobą? Sprawdź również, czy produkty, które sprzedajesz odpowiadają Twojej grupie docelowej.


Pytanie:
Czy ludzie faktycznie kupują w Internecie?

Oto odpowiedź:

Zarabiać w dom może każdy. Miliony osób codziennie robi zakupy przez Internet oraz szuka różnych informacji i poszczególnych produktów – nie ma nic prostszego od zakupów online. Dzisiaj już nawet ludzie nie muszą opuszczać swojego miasta, aby dotrzeć do poszczególnych rzeczy i informacji, do których inaczej nie mieliby dostępu.

 

Przykład Matrixa:

Teraz, gdy już odpowiedziałem na często zadawane pytanie, chce dać Ci lepszy wgląd w Formułę Matrix.

Wykorzystamy numery z poprzedniego przykładu.

Rozłóżmy 2000 czytelników bloga o tematyce diety (odchudzanie, wellness), na następujące czynniki:

  • Podstrona A: 100 odwiedzin dziennie
  • Podstrona B: 20 odwiedzin dziennie
  • Podstrona C: 80 odwiedzin dziennie
  • Podstrony D-Z: 1800 odwiedzin dziennie

Teraz sprawdźmy współczynnik konwersji dla tych stron:

  • Podstrona A: 2% – To znaczy, że 2% z osób, które odwiedziły Twoją stronę kupiło jakiś produkt
  • Podstrona B: 10%
  • Podstrona C: 2%
  • Podstrony D-Z: 0,1%

Liczba całkowita współczynnika konwersji Twojej strony wynosi 0,37%

Teraz wyobraź sobie, że polecasz różne produkty na swojej stronie, a średnia prowizja wynosi 24,37 zł.

Oprócz tego masz jeszcze stronę przechwytującą, na której regularnie zbierasz nowe adresy e-mail. Dzięki temu masz możliwość aby sprzedać większą ilość produktów. Załóżmy, że średnia liczba transakcji z listy adresowej na klienta wynosi 1,4.

Wróćmy teraz to współczynnika konwersji 0,37%. To znaczy, że musisz mieć 270 odwiedzin dziennie na swojej stronie, aby dokonać sprzedaży.

Niektórzy odnotowują jeszcze niższy współczynnik konwersji niż ten powyżej, ale to nie jest żadna tragedia. Wszystko zależy od tego, ile osób odwiedza Twoją stronę. Zresztą nie wszystkie podstrony mają tą samą ilość odwiedzin i ten sam współczynnik konwersji.

To znaczy, że nie ma sensu dodawać kolejnych podstron do witryny, jeśli Twój współczynnik konwersji wynosi tylko 0,1%.

A więc nie produkuj jednej podstrony za drugą, tylko skup się na odpowiednich słowach kluczowych w tekście, których ludzie szukają i które zachęcają do kupowania.

Poza tym potrzebujesz strony przechwytującej, która będzie budować Ci listę kontaktów.

Dzięki temu będziesz mógł od czasu do czasu oferować swoim subskrybentom kolejne produkty. Nie przejmuj się jeśli czegoś na tym etapie nie rozumiesz, ponieważ wyjaśnię Ci te wszystkie rzeczy w kolejnych odcinkach.


Następne pytanie: Ale dlaczego każda ze stron ma inny współczynnik konwersji?

Nie każdą stronę odwiedzają osoby, które są faktycznie zainteresowane kupnem Twoich produktów. Podstrony D – Z przyciągają czytelników, którzy nie należą do Twojej grupy docelowej.

Ten rodzaj ruchu powstaje wtedy, gdy ktoś szuka w Google np. słowa „Otyłość” (ogólne słowo) i trafia wtedy na Twoją stronę, gdzie te słowo występuje. Niestety te osoby nie szukają akurat tego rozwiązania, które ty oferujesz i w związku z tym nie są gotowe aby za to zapłacić.

Osoby, które szukają jakiegoś specyficznego produktu, którego ty sprzedajesz lub słów kluczowych „jak schudnąć”, „skuteczna dieta” itd., będą naturalnie bardziej skłonne do wydania pieniędzy na produkt, który może im pomóc.

Mogę podać Ci jeszcze kilka przykładów Formuły Matrix, ale nie chcę na początku zbytnio zawracać Ci w głowie. To jest tak naprawdę prosta koncepcja, jeśli będziesz jej używać.


Kolejna ważna sprawa, którą chce się z Tobą podzielić:

Potrzebujesz tylko jednej strategii na reklamę swojego biznesu… tej, która najlepiej działa. Oczywiście możliwości na promocję jest bardzo dużo i w przyszłości możesz się skupić na kilku strategiach – ale na początku wystarczy Ci jedna strategia promocji, jak np. promocja poprzez media społecznościowe, newsletter, Google AdWords itd.

Piszę o tym dlatego ponieważ często widzę, jak dużo osób stosuje różne techniki i strategie promocji, ale niestety zapomina przy tym o poszczególnych elementach Formuły Matrix np. o współczynniku konwersji.

Bardzo ważne: przecież nie chcesz mieć zera w swojej formule.

BEZPŁATNY TRENING: Zawierające Proste i Skuteczne Metody Materiał, Który Zaraz Otrzymasz Pokazuje...

Jak Zbudować DOCHODOWY Biznes Online Będąc Zupełnie Normalną Osobą Jak TY i Ja:



You have Successfully Subscribed!