Podstawy pozycjonowania bloga. Część 2.

Przy pozycjonowaniu wszystko kręci się wokół słów kluczowych, czyli keywordów, które stanowią tekst hiperłączy prowadzących do strony.

 Jak skutecznie pozycjonować swojego bloga

 

Powinny być one dobrane tak, aby dobrze charakteryzowały działalność firmy na tle niszy ekonomicznej, umożliwiały relatywnie tanie zdobycie nowych klientów i dawały się łatwo pozycjonować.

Co to wszystko oznacza? Za chwilę się wyjaśni.

 

Jak to zrobić?

Wybór słów kluczowych to operacja, która czasem zajmuje nawet ładnych kilka godzin, jednak jej opis jest prosty.

Najpierw wypisz wszystkie słowa i frazy kluczowe, które dobrze opisują Twoją działalność i stronę internetową. Będzie ich czasem i po 600, niech więc Cię ta ilość nie przeraża, bo musisz na dalszych etapach mieć z czego wybierać.

Do odrzucenia najczęściej będą kwalifikowały się słowa bardzo popularne, np. „kredyty”, „tanie kredyty”, czy „skup samochodów” – ilość firm, które wykorzystują właśnie takie słowa kluczowe jest zbyt duża, żeby niewielkim kosztem przebić się na pierwszą stronę wyników.

Do dalszych eliminacji przyda Ci się narzędzie propozycji słów kluczowych stworzone dla Adwordsa. Kiedy nauczysz się z niego korzystać odrzucisz słowa, które generują zbyt mały ruch lub wymagają zbyt dużego nakładu środków.

Pamiętaj, że tę „odrzuconą” pulę warto wykorzystać czasem do pozycjonowania – nie możesz wkoło powtarzać trzech lub czterech anchorów, bo trudno o bardziej nienaturalne metody SEO.

 

Zdobyć klienta słowem kluczowym nie będzie łatwo!

Słowa kluczowe wydają się czymś abstrakcyjnym, ale tak naprawdę trzeba zawsze na finalną listę tych kilku wybranych słów spojrzeć pod kątem klienta.

Czasem nieco inaczej będą szukali w sieci mężczyźni, inaczej kobiety, inaczej pracownicy, a inaczej pracodawcy, inaczej młodsi lub starsi internauci. Wszystko zależy od tego, nad jakimi słowami pracujesz.

Niekiedy przyda się dodać lokalizację, pamiętając przy tym, że o wiele lepiej brzmi (a działa praktycznie tak samo) „stomatolog w Krakowie”, a nie „stomatolog Kraków”. W pewnych sytuacjach takie niuanse będą miały znaczenie, ale umówmy się – na tym etapie nie powinieneś sobie zaprzątać tym głowy.

Ważne, żebyś umiał wyselekcjonować słowa kluczowe pod kątem odpowiednich dla siebie klientów – w ten sposób pozycjonowanie będzie skuteczniejsze, bo choć wizyt na stronie pewnie będzie mniej, liczba zamówień wzrośnie (to trochę tak, jakby sklep bez witryny wychodzącej na ulicę podpisać szyldem „SKLEP”, ale nie dopisać, że „MIĘSNY” – wcale nie zwiększy się wtedy liczba kupujących, choć potencjalnych klientów nadal będzie wielu).

 

Słowa, które łatwo się pozycjonują – jak je rozpoznać?

Są takie frazy kluczowe, których pozycjonowanie to prawdziwa mordęga pochłaniająca całe lata i nieraz dziesiątki tysięcy lub setki tysięcy złotych. A są też takie frazy, które można „dobić” w parę tygodni za dosłownie 200 złotych. 

Warto nauczyć się prostych trików, które pozwolą odróżnić jedne od drugich.

  • Po pierwsze – im dłuższa fraza, tym mniejsza konkurencja (porównaj sobie: buty → buty męskie → buty męskie wizytowe → buty męskie wizytowe skórzane → buty męskie wizytowe skórzane czarne).

Oczywiście tych łańcuchów nie można rozciągać w nieskończoność (buty męskie wizytowe skórzane czarne z metrowymi czarnymi sznurowadłami w sklepie w Krakowie rozmiar 44 wkładka gratis), ale zazwyczaj dodanie jednego lub dwóch epitetów lub trzech jest doskonałym pomysłem.

  • Po drugie – są słowa w oczywisty sposób prestiżowe. Nie masz wielkich szans na przegonienie w wynikach wyszukiwania banków, firm ubezpieczeniowych czy różnej maści „konsultantów”, ale możesz wypromować się jako „ekspert” lub „doradca niezależny”, prawda?

Musisz po prostu znaleźć cechę swoich usług lub produktów, która jest unikalna, ale jednocześnie powszechnie poszukiwana.

Trudne? Niekoniecznie.

Wystarczy odrobinę pomyśleć, a następnie pozostaje już tylko samodzielnie pozycjonować stronę.

Jak to zrobić? Pokażemy Ci to na przykładzie prostego blogu, ale to dopiero w kolejnej części poradnika, żeby tej nie czynić nadmiernie długą.

 

Kliknij teraz TUTAJ aby zobaczyć jak korzystając z Internetu zbudować dochodowy i stabilny biznes w domu oraz otrzymać specjalny system, dzięki któremu zaczniesz zarabiać w Internecie

 

 

 

 pomysł na biznes w domu według Pawła

 

 

 

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na szczycie!
Paweł Grzech 

 

 

3 komentarze do “Podstawy pozycjonowania bloga. Część 2.”

  1. Mi dzięki prostym zabiegom w większości white seo udało się wypozycjonować jednego bloga z 36 pozycji do pierwszej dziesiątki na frazę, która mnie interesowała, jest to do ogarnięcia, ale trzeba sporo nauki

  2. Jestem poczatkującym blogerem dopiero zaczynam chce wykorzystac do swoich działan 40 dniowy plan dzialania i każdy wpis pozycjonuje na jedna fraze kluczowa korzystając z wtyczki WordPress SEO Yoast pierwszy wpis wypozycjonował sie po paru dniach na 23 pozycje byłem zaskoczony korzystałem tylko z zaleceń tej wtyczki i to jest twoja zasługa bo to ty poleciłeś ta wtyczke w PodstawachBIznesu. Z tego co zrozumiałem to pic polega na promocji gdzie sie da tego wpisu aby zdobywac linki

Skomentuj Arek C.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top