Potęga wyszukiwarki – promocja internetowego biznesu

Internetowy biznes potrzebuje wyszukiwarek internetowych, co w naszych warunkach sprowadza się praktycznie wyłącznie do jednej wyszukiwarki: Google.

Możesz się zżymać, że nie w smak ci budować całą strategię sprzedaży w taki sposób, aby spełniała ona określone przez inną, niezależną firmę wymogi, ale jeśli tego nie zrobisz, twoje zadanie znacznie się skomplikuje.

Jasne – można prowadzić e-biznes, ignorując istnienie wyszukiwarkowego potentata. Tyle że więcej z tego szkody niż pożytku.

Strategia strategią…

Możesz wykorzystywać Google na różne sposoby.

Od klasycznego, dziś już praktycznie bezużytecznego pozycjonowania (precle, katalogi itd., byle tylko farmić linki), możesz skupić się na artykułach sponsorowanych albo na reklamie wyszukiwarkowej – tutaj opcji jest sporo i możesz kierować się zupełnie subiektywnymi kryteriami, kiedy będziesz podejmował decyzje co do zawieszania lub wznawiania poszczególnych akcji marketingowych.

…ale bez treści nie da rady.

Niezależnie od wybranego wariantu działania, musisz pamiętać, że dziś algorytmy wyszukiwarek działają nieporównanie sprawniej niż jeszcze parę lat temu.

Nie można ich zadowolić byle czym, ale w porządnej kampanii wyszukiwarkowej dowolnego typu trzeba skupić się już na jakości.

Warto oczywiście pamiętać, że teoretycznie to tekst pisany jest podstawą wartościowania witryn przez Google, ale wideo czy grafiki są także bardzo ważne, ponieważ to one odpowiadają za indywidualność witryny, która jest ważną cechą, a poza tym prędzej czy później w jakiś sposób będzie można je wykorzystać również w nowoczesnych kampaniach SEO.

Opłaca się pójść na jakość

Promując swój biznes w wyszukiwarce, na pewno nie jeden raz będziesz zastanawiał się, czy za daną usługę warto zapłacić jej cenę.

Na pewno nie zawsze odpowiedź będzie twierdząca, ale musisz mieć na względzie, że dobrej reklamy nie da się zorganizować za darmo: albo zamiast dobrej wyjdzie kiepska, albo będzie teoretycznie dobra, ale zasięg malutki, czyli efekt też poniżej oczekiwań.

Nowoczesny marketing wyszukiwarkowy to już nie jest nawalanie linkami z każdej strony, nieważne jak, nieważne kto, ani o czym.

Musisz stosować zdecydowanie subtelniejsze metody, co może być frustrujące, bo tu efekty nie będą widoczne z dnia na dzień, ale inwestycja w dobrą treść (zarówno teksty, jak i klipy multimedialne, pliki audio czy grafikę) prędzej czy później się zwróci.

To, jak długo konkretnie trzeba będzie na to czekać, zależy w dużej mierze od ciebie – strategia i budżet reklamy mają olbrzymie znaczenie, ale pamiętaj, że każde działanie wymaga twojej aprobaty.

Niech żyje zmiana

Żeby wygrać w e-biznesie, trzeba się zmieniać.

Dostosowanie samej strategii na papierze to za mało: trzeba zmieniać strony internetowe, udoskonalać mailingi, trzeba aktualizować reklamy, kupowań nowe banery, trzeba wreszcie od czasu do czasu odświeżyć stronę internetową, a wszystko po to, żeby z jednej strony lepiej zgrać się z oczekiwaniami klientów, a z drugiej, żeby zapewnić sobie lepsza widoczność w wyszukiwarce…

.
.

MOJA PROPOZYCJA:

Możesz zacząć od tego – Specjalna Aplikacja Systemowa (+ odpowiedni trening), do budowy STABILNEGO i prawdziwego biznesu online… kliknij tutaj i przetestuj >>>

 

 

 

1 komentarz do “Potęga wyszukiwarki – promocja internetowego biznesu”

  1. To bardzo dobry pomysł, tylko na dzień dzisiejszy już wielu ludzi poszło tą drogą i coraz ciężej jest wymyślić coś nowego, jednak uważam, że nawet z założenia własnego bloga o jakiejkolwiek tematyce może pomóc w budowaniu własnej marki.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top