programy partnerskie w praktycePora na dwa kolejne triki, dzięki którym poprawisz swoje wyniki w programach partnerskich.

Wszystkie zasady, jakie Ci proponuję, są proste – żeby je wdrożyć, wystarczy tylko chwila pracy, choć oczywiście niekiedy będziesz musiał dostosować je do specyfiki programów, w których działasz.

 

Przypominaj się!

Ten sposób, podobnie jak ostatni z opisanych w poprzednim artykule, przydatny jest w tych programach, w których od zapoznania się z materiałami do podjęcia decyzji, upływa nieco dłuższy czas. Możesz to również zastosować w sytuacji, kiedy zmienia się oferta promowanych produktów, którymi mogą być zainteresowaniu Twoi dotychczasowi czytelnicy.

Przypominanie się (i oczywiście nie tylko „się”, ale także oferty) to przesyłanie co czas jakiś – jaki, to zależy wyłącznie od Ciebie – na przykład wiadomości e-mail lub SMS-a o aktualnie promowanych produktach.

Mailingi są doskonałym sposobem informowania o promowanych produktach, cechują się wysoką skutecznością, a jedyne, czego potrzebujesz, to baza mailingowa. Zebranie takowej nie jest może najprostsze, ale w kilku artykułach już przedstawiałem parę porad, które mogą Ci się przydać.

Rzecz jasna przypominać należy się z umiarkowaną częstotliwością i raczej nie powinno mieć to formy dwuzdaniowej informacji o promowanych produktach, ale kampanii mailingowej o przydatnej treści, stanowiącej osnowę dla materiałów udostępnionych przez organizatora programu afiliacyjnego.

 

Badaj rynek

Do badań rynku wcale nie potrzeba zatrudnienia wielu ludzi którzy się na tym znają, a samo poznanie rynku może okazać się kluczowe dla powodzenia w krytycznych momentach, czyli na przykład wtedy, kiedy rozbudowujesz ofertę produktów albo kiedy chcesz wprowadzić nową metodę promocji.

Warto, żebyś dowiedział się, skąd przychodzą internauci na Twoją stronę, w jakich godzinach występuje największe natężenie ruchu, jakie materiały były najbardziej interesujące, czyli kto i czego tak naprawdę szukał. Nie trzeba do tego wcale wielkiego wysiłku: wystarczy GA lub Piwik i wszystko się samo wyjaśni.

W przypadku kampanii mailingowych trochę trudniej o uzyskanie wyczerpujących statystyk małym kosztem, ale jeśli chwilę poszukasz, to dowiesz się z internetu wielu ciekawych rzeczy, w tym na przykład tego, w jaki dzień tygodnie Twoje wiadomości będą wzbudzały największe zainteresowanie.

Wielu informacji dostarczy Ci również analiza danych zebranych w panelu partnera. Czego się dowiesz, zależy głównie od tego, jakie opcje dał Ci organizator programu, ale praktycznie nigdy nie ogranicza się to tylko do liczby poleconych.

Warto także zapisywać sobie daty większych zmian na stronie albo uruchomienia kampanii mailingowych, żeby potem można było zbadać, jak wpłynęły one na wyniki finansowe. W ten sposób samodzielnie możesz zrobić to, za co firmy consultingowe ogoliłyby Cię na zero, a sam się przekonasz, że zajmuje to tylko trochę czasu i rzeczywiście się opłaca.

 

Podsumowanie

Jest oczywiście znacznie więcej sposobów na zwiększenie sprzedaży w programach partnerskich. Przedstawiłem Ci kilka, które dla starych wyjadaczy są oczywistością, a dla żółtodzioba mogą wydawać się niemożliwie trudne…

Tak jednak nie jest – wszystkie te sposoby można zastosować samemu lub z naprawdę niewielką pomocą z zewnątrz, a efekty każdego z nich będą dość dobre. Pamiętaj jednak, że każdy przypadek jest inny i musisz podjąć decyzję co do tego, który ze sposobów najlepiej rokuje właśnie w Twoim przypadku i ten zastosować w praktyce. Postaraj się nie robić wszystkiego w tym samym momencie, a będziesz miał większą kontrolę nad sytuacją.
.

Moja propozycja…
wejdź na wyższy poziom i:

Buduj Biznes Online>>

 

Ciekawa historia o marzeniach i niezależności finansowej.

Miłej lektury!