Blog w e-biznesie: opcja czy konieczność?

zastosowanie bloga w e-biznesieBlogi są jednym z najczęściej sugerowanych narzędzi, które można wykorzystać w budowie e-biznesu…

Sądząc po doświadczeniach niektórych przedsiębiorców, mogą być one mocno przereklamowane…

Zatem, czy można jednoznacznie rozstrzygnąć o przydatności blogów w e-biznesie?

 

Na pewno nie przymus…

Ponieważ nie istnieje żaden wymóg prawny, a w większości przypadków również regulaminowy, aby blogi zakładać, należy uznać, że ich posiadanie dla e-przedsiębiorcy jest tylko opcjonalne.

Jednak aspekt formalny to nie wszystko.

Należałoby rozważyć, na ile sposobów przedsiębiorca może odszukać potencjalnych klientów, a lista możliwości naprawdę nie jest krótka.

Blogi zajmują tu wysokie miejsce, ale dzięki wykorzystaniu różnych form reklamy, a także mailingów czy reklamowych wiadomości w komunikatorach lub SMS-ach, na pewno nie można powiedzieć, że bez blogu interesów prowadzić się nie da, ale…

 

Co sprawia, że blogi są popularne?

Za popularność blogów odpowiada kilka czynników:

  • Pierwszym jest bez wątpienia łatwość instalacji.

Nawet na podstawowym koncie hostingowym można zainstalować WordPressa, który doskonale spełni pokładane w nim nadzieje.

Wprawdzie pierwsze zetknięcie z tym CMS-em może wymagać sporej chwili na zgłębienie wszystkich opcji, ale podobny problem pojawi się przy każdej metodzie komunikacji z potencjalnymi klientami, więc nie należy uznawać tego za poważną przeszkodę.

 

jak osiągnąć sukces w biznesie

  • Sprawa druga to konfigurowalność.

Blog jest teoretycznie najbardziej elastycznym ze wszystkich narzędzi marketingu internetowego, nawet jeśli niekiedy nadanie mu nowej funkcji wymaga instalacji pluginów lub zakupu płatnych dodatków.

Są to jednak koszty, które będą pojawiały się w różnej postaci przy każdej metodzie promocji biznesu i blogi przewyższają konkurencję głównie tym, że wybór dodatków czy opcji fakultatywnych jest większy, a po drugie tutaj najczęściej użytkownik może zmiany wprowadzać całkowicie samodzielnie, dzięki czemu przedsiębiorca nie musi przeznaczać fortuny na działania różnych „konsultantów”.

 

  • Trzecia przyczyna popularności blogów jest zjawiskiem raczej negatywnym, choć oczywiście nie pozostaje bez wpływu na ogólną sytuacje na rynku.

To po prostu bezwład decyzyjny: nie wiem co zrobić, więc założę blog.

Tą ścieżką rozumowania idzie wielu przedsiębiorców i jakkolwiek nie jest to postępowanie z definicji błędne, trudno wówczas coś korzystnego osiągnąć.

Blog prowadzony tylko po to, żeby był, pochłania sporo czasu, pewną ilość pieniędzy, a wielkość zwrotu z inwestycji jest najzwyczajniej w świecie losowa.

 

Blog obowiązkowy…

Trudno znaleźć tańsze i skuteczniejsze narzędzie o równej skuteczności w e-biznesie, co blogi.

Jeśli chcesz prowadzić dochodową firmę, to blog będzie musiał prędzej czy później pojawić się w Twoich planach jako działanie podstawowe lub uzupełniające.

Warunek uzyskania wysokiej skuteczności jest prosty: blogów nie można prowadzić chaotycznie i z doskoku.

Dzięki współpracy z grafikami, copywriterami, a także dzięki doskonałej znajomości rynku i atrakcyjnej ofercie możesz z firmowego blogu zrobić narzędzie prawie doskonałe: generujące spory dochód i relatywnie niewielkie koszty.

Jednak trzeba prowadzenie bloga potraktować jak wszystkie przedsięwzięcia biznesowe, przemyśleć, przeanalizować możliwe scenariusze rozwoju sytuacji, ocenić potencjalne korzyści, a przede wszystkim ustalić, czy dla Twojej firmy blog będzie tylko kanałem komunikacyjnym, czy dodatkowo wizytówką, portfolio, informatorem czy repozytorium darmowych lub płatnych materiałów do pobrania.

A może znajdziesz dla niego jeszcze inne zastosowanie? Tu możliwości jest wiele i należy korzystać z nich z głową.

 

Kliknij teraz TUTAJ aby zobaczyć jak korzystając z Internetu zbudować dochodowy i stabilny biznes w domu oraz otrzymać specjalny system, dzięki któremu zaczniesz zarabiać w Internecie

 

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top