To, jak wykorzystasz wielokrotny autoresponder zależy w głównej mierze
od rezultatów, które chcesz osiągnąć.
Spójrzmy teraz na kilka typowych sytuacji.
Sytuacja 1…
Jan trafia na Twoją stronę i od razu kupuje jeden z Twoich produktów (obojętnie co, oferujesz) – to jest chyba sytuacja, o której wszyscy marzymy. Załóżmy, że Jan zamówił ciekawego eBooka i chce zapłacić za pomocą swojej karty kredytowej.
Po automatycznym sprawdzeniu karty, autoresponder wysyła do Jana maila z podziękowaniem i instrukcją pobrania zamówionego eBooka.
Następnie po kilku dniach pytasz w mailu (a dokładniej autoresponder), czy Jan jest zadowolony ze swojego zakupu i przy okazji w delikatny sposób oferujesz mu kolejne produkty (np. jakiś produkt dopełniający).
Sytuacja 2…
Jan trafia na Twoją stronę, ale niestety nic nie kupuje – taka sytuacja ma miejsce chyba najczęściej. Ale Ty jako profesjonalista przewidziałeś to i umieściłeś darmową wersję swojego produktu w widocznym miejscu na stronie.
Zamówienie i wysyłka następuje również dzięki autoresponderowi (przez adres email, który klient wpisuje w formularzu). Teraz masz świetną okazję, aby nawiązać pozytywne relacje z Janem i w przemyślany sposób zachęcić go do skorzystania z Twojej oferty (więcej na ten temat dowiesz się w części 4 tego szkolenia).
Sytuacja 3…
Wykorzystujesz autoresponder w celu wysyłania listów szkoleniowych.
Wysyłasz swoje listy co pewien czas w kilku odcinkach – nie jako jedna paczka. Jeśli wyślesz całą zawartość od razu, to może ona wylądować w archiwum i prawdopodobnie nigdy nie zostanie przeczytana.
Ty jako osoba i Twój blog możecie przy takim jednorazowym kontakcie nie pozostawić po sobie trwałego wrażenia – przy ogromnej ilości wiedzy w sieci jest to bardzo prawdopodobne.
Dlatego, aby zbudować relacje z potencjalnym klientem i współpracownikiem, podziel treść na kilka części i wysyłaj ją w określonych odstępach czasu np. co 2-3 dni.
Powyżej przedstawiłem tylko cząstkę tego, do czego możesz wykorzystać wielokrotny autoresponder. Jestem przekonany, że znajdziesz jeszcze wiele innych trików i technik, aby wykorzystać to wspaniałe narzędzie w praktyce.
Autoresponder to idealny pracownik, który dba o Twój biznes przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu i 12 miesięcy w ciągu roku.
A co najważniejsze: nigdy nie narzeka 🙂
Do zobaczenia w kolejnej części:
Kliknij tutaj i przejdź do części nr 4 >>
P.S.
Pamiętaj, aby pobrać Kasowy Email Marketing – kliknij tutaj >>