Jak Maksymalnie Zwiększyć Otwieralność Maili ?

Email marketing blog - jak pisać skuteczne tematy mailiOtwieralność maili jest kluczową kwestią w e-mail marketingu.

Jeśli i Ty szukasz odpowiedzi na pytanie: „Jak zwiększyć współczynnik otwarć wiadomości” – ten artykuł jest dla Ciebie. Możesz pisać wspaniale maile i tworzyć ciekawe informacje – jednak jeśli nikt tego maila nie otworzy, to nikt się nie dowie, jak dobrą treść kryje w sobie.

Z tego właśnie względu najważniejszym elementem każdego maila jest jego nagłówek (temat wiadomości). To właśnie on decyduje o tym, czy Czytelnik zdecyduje się na otwarcie Twojego maila i przeczytanie go.

Jeśli ten element zawiedzie – cokolwiek zrobisz z całym mailem – nie będzie miało już znaczenia.

Wspaniale sprawdzają się tematy, który nie odkrywają pełnej treści maila…

Mają one na celu zainteresować czytelnika na tyle, aby chciał on przeczytać od Ciebie wiadomość. O tym, jak napisać dobry tytuł wiadomości powstały już nawet książki, ale mogę Ci dać słowo, że w żadnej nie znajdziesz gotowego przepisu na sukces. Wszystko zależy od tego, o czym piszesz i jakie osoby są na Twojej liście adresowej.

Oczywiście – możesz postawić na wzbudzanie zainteresowania, czy też wywołanie pozytywnego szoku. Jednak najważniejszą sprawą zawsze będzie sprawdzanie, jak na tego typu tematy reaguje Twoja lista mailingowa. Zawsze sprawdzaj, jaką otwieralność mają Twoje maile i które tytuły najlepiej się sprawdzają.

Warto także testować różne tytuły – stwórz ich kilka i ustaw wysyłkę maili w taki sposób, by różne wersje trafiły do różnej części listy. Następnie (sprawdzając wyniki) możesz wybrać ten tytuł maila, który sprawdził się najlepiej.

Pamiętaj jednak, że (wbrew pozorom) tytuł wiadomości powinien być powiązany z tematyką Twojej wiadomości. Są nawet eksperci, którzy twierdzą, że tytuł informujący ma o wiele większą siłę niż taki, który ma jedynie wywołać ciekawość. Oczywiście – możesz połączyć te cechy razem i tym samym uzyskać lepszy efekt.

Warto jest się przyglądać, jak robią to inni.

  • W jaki sposób dziennikarze tworzą nagłówki artykułów?
  • Co przyciąga Twój wzrok na portalu internetowym?
  • Jakiego maila ostatnio otworzyłeś?
  • Czy chodziło tylko o wzbudzenie ciekawości?
  • A może ten temat wiadomości obiecywał,
    że uzyskasz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie?

Wypróbuj te wszystkie sposoby na swojej liście mailingowej.

 

Jest jeszcze jedna metoda zwiększenia otwieralności maili… 

Możesz już w samym jego tytule napisać, co dokładnie dostanie czytelnik, jeśli tego maila otworzy. Świetnie sprawdzają się w takim przypadku wszystkie informacje odnośnie promocji lub na przykład darmowych e-booków.

Pamiętaj także, że równie ważne jest „pole od”.

Jest to szczególnie ważne na samym początku, gdy subskrybenci jeszcze Cię dobrze nie poznali. Muszą oni wiedzieć, że ta konkretna wiadomość jest właśnie od Ciebie, a nie od kogoś innego. Dobrze będzie, jeśli także wskazuje na tematykę otrzymywanych od Ciebie wiadomości.

Naprawdę warto dobrze przemyśleć to, co napiszesz w tym polu, gdyż późniejsze zmiany mogą przynieść sporo szkód.

Miej na uwadze także fakt, że nie możesz zamieścić tam długiego tekstu – w większości kont pocztowych wyświetla się tylko określona (nie duża) liczba znaków określająca nadawcę wiadomości.

Tak więc pamiętaj zawsze, że te dwa główne elementy każdego maila muszą być przemyślane.

To właśnie one decydują o tym, czy Czytelnik zdecyduje się otworzyć Twojego maila.

Trzymaj zatem rękę na pulsie – jeśli widzisz, że masz słabą otwieralność maili – spróbuj zmienić któryś z tych elementów.

 

 

pg-pomysl-na-biznes-w-domu

 

 

 

 

P.S.

Drogi przyjacielu,

Nazywam się Paweł Grzech i dosłownie za 5 minut pokażę Ci jak za pomocą programów partnerskich zarabiać kilka średnich krajowych prosto z domu i otrzymać specjalny system, dzięki któremu stałem się niezależny finansowo.

Kliknij w Zarejestruj Mnie i dołącz do Nowy Sposób Zarabiania:

AllinOne-Business-System

 

 

 

 

 

 

2 komentarze do “Jak Maksymalnie Zwiększyć Otwieralność Maili ?”

  1. Temat wiadomości nie jest już najważniejszym elementem wpływającym na OR. Owszem był, ale 5 lat temu. W dzisiejszej komunikacji email marketingowej, w której odbiorca racjonalnie dystrybuuje swoim czasem najważniejsze jest pole nadawcy. Znajomość nadawcy częściej decyduje o tym, że odbiorca otworzy wiadomość, niż najbardziej perswazyjny tytuł.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top