Plan działania w MLM. Część 2

Mając wyznaczoną niszę (lub nisze, ale dobrze jest jednak zacząć od kampanii skierowanej do jednej, precyzyjnie określonej grupy odbiorców), można zacząć przygotowywać przekaz.

Dostępnych form komunikacji jest bez liku, a w każdej można zawrzeć niemal dowolną treść.

  • Biznes: sprzedaż suplementów diety. Target: kulturyści, bywalcy siłowni, osoby dbające o sylwetkę i prowadzące zdrowy styl życia. Cel: sprzedaż produktu. Działanie: można stworzyć wortal internetowy na temat zdrowego stylu życia, gdzie zamieszcza się porady żywieniowe, plany treningowe itd.
    .
    Elementem porad może być zalecenie przyjmowania suplementów diety i tu elegancko pasuje link do własnego sklepu z produktami z MLM. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że fitness jest obecnie modnym tematem, więc taki plan będzie dość kosztowny i niekoniecznie najlepszy, jednak w tym przykładzie chodziło o zaprezentowanie modelu działania.

    .
  • Biznes: sprzedaż suplementów diety. Target: networkerzy, właściciele blogów fitness i dietetycznych. Cel: pozyskanie chętnych do własnej struktury. Działanie: tutaj nie jest podstawowym celem prezentacja produktu, ale samej sieci MLM.
    .
    Produkt jest istotny tylko w takim zakresie, w jakim sam stanowi atut sieci – jeśli jest jakościowo dobry, to się o nim opowiada dużo, natomiast podstawowym celem jest sponsorowanie do sieci MLM (zobacz jak to robić tutaj..), zatem głównym argumentem jest rentowność przedsięwzięcia, możliwość zwiększenia dochodów od działalności podstawowej itd.
    .
    Zwróć uwagę, że ten plan można prowadzić równolegle z poprzednim, jednak tutaj zupełnie inna jest grupa docelowa i cel, więc zakładanie własnego blogu i namawianie do zakupu produktów zupełnie mija się z celem.
    ..

Kilka pomysłów na promocję:

Szczególnie w przypadku MLM online znanych jest wiele różnych sposobów na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Na początek warto wspomnieć choćby reklamy na FB, które pozwalają genialnie dopasować wymagania co do grupy odbiorców, którym reklama będzie się wyświetlała. W dodatku są one znacznie tańsze, niż się powszechnie uważa.

Nawet dysponując budżetem kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych można przeprowadzić bardzo udaną kampanię pilotażową, która zarobi na rozwinięcie pełnej kampanii zarobkowej.

Podobnie działają reklamy Google – tutaj tez progi kwotowe nie są wysokie, ale już samo określenie targetu jest nieco mniej precyzyjne i trzeba lepiej opanować tę technikę, aby przynosiła ona maksymalne ROI.

Poza płatnymi formami reklamy są jeszcze te, o których mówi się „organiczne”, a więc linki w Google do stron (poza reklamami), stopki na forach, marketing szeptany, artykuły sponsorowane i gościnne i wiele innych.

Oczywiście i tutaj trzeba zwracać uwagę na precyzję targetowania, bo jej stosunek do ceny często będzie przesądzał o przydatności lub bezużyteczności konkretnych metod, ale badając możliwości łatwo wykluczyć najgorsze pomysły.

Nie warto też od razu przekreślać promocji offline. Trzeba pewnej kreatywności, żeby w pełni wykorzystać potencjał tych metod, ale w dobie reklam internetowych czasem osobiste spotkania lub nawet ulotki mogą zdziałać więcej niż niedokładnie wycelowana e-reklama.

Przejdź do części nr 3:

Plan w MLM – cz.3>>

.

.


Specjalna Aplikacja Systemowa do budoway Biznesu MLM przez Internet.

Blog Pawła Grzecha – Dlaczego Marketing Sieciowy…

Facebook – Facebook.com/pawelgrzech

Instagram – Instagram.com/pawelgrzech

Lubisz wideo ? Sprawdź mój kanał YouTube – więcej wiedzy na temat
budowy Biznesu MLM z wykorzystaniem Internetu…


.

Scroll to Top