Plan działania w MLM. Część 3

Mając grupę docelową i podstawowy środek przekazu, trzeba zastanowić się, co zrobić z pozyskanymi leadami i w jaki sposób przełożyć pozyskane wejścia, kliknięcia lub inaczej obliczone zainteresowanie na realny zysk.

Służy temu prezentacja biznesu, którą należy maksymalnie ściśle dostosować do potrzeb i możliwości odbiorców.

  • Prezentacja klasyczna w cztery oczy. To znany, stary, ale bardzo skuteczny sposób, choć jego skuteczność zależy od spełnienia podstawowego założenia: odbiorca musi być idealnie dopasowany do wymagań programu.
    .
    To tak, jakby z ogólnie wyznaczonej grupy docelowej, wybierać jednoosobowy target. Jeśli zrobi się to źle, to nawet najlepsza prezentacja niewiele pomoże – nie da się łatwo takiej osoby wprowadzić do Biznesu MLM, choćby był to wytrawny networker, ale niezainteresowany daną dziedziną.
    .
  • Prezentacja w cztery oczy w zmienionym otoczeniu. Większość prezentacji odbywa się w domu – to często nie jest idealne rozwiązanie i opłaca się wybrać neutralny grunt: restauracja, kawiarnia czy nawet pociągi mogą w pewnych okolicznościach działać wyraźnie na korzyść zapraszającego. Często po prostu prezentacja w takich warunkach mija w lepszej atmosferze, a pozytywne nastawienie zwiększa szanse na sukces.
    .
  • Prezentacja online. Tutaj narzędzi jest aż nadto, brakuje natomiast wypracowanych schematów. To z jednej strony dobrze, bo schematy rzadko się opłacają, ale też i źle, bo jednak czasem warto opierać się na doświadczeniach innych.
    .
    Jedna ważna podpowiedź: przy prezentacjach online warto na pierwszą prezentację zaprosić lidera albo własnego sponsora – to znacznie podnosi prestiż wydarzenia, a przy okazji pozwala poduczyć się z prowadzenia takich form prezentacji, aby kolejne wypadały już tylko lepiej.
    .
  • Nie zawsze trzeba zaczynać od prezentacji biznesu. Czasem opłaca się zacząć od zbudowania relacji, a do tego z powodzeniem od lat wykorzystuje się autorespondery i listy mailingowe. Każdy sposób zresztą może być dobry.
    .
    Chodzi o to, aby przy organizacji prezentacji mieć już pewność, że osoby, które wezmą w niej udział, znają ofertę firmy, wiedzą, jakie perspektywy i wymagania niesie ze sobą udział w MLM-ie, znają potencjalnego sponsora i generalnie są już ogólnie wprowadzone w temat. To ważne, ponieważ w istocie jest to uszczelnienie selekcji grupy docelowej, a więc precyzyjniejsze zaadresowanie doskonale skrojonego komunikatu.

Nie ma zamkniętego katalogu form prezentacji. Wszystkie je można łączyć, dowolnie mieszać, jeśli jest to uzasadnione z punktu widzenia modelu biznesowego.

Każdy MLM jest pod tym względem nieco inny, a na te podstawowe różnice nakładają się też preferencje sponsora i targetu, które wymuszają wprowadzenie dodatkowych zmian.

Warto więc nie od razu rzucać się w wir działań, ale najpierw usiąść i myśleć. Choć z daleka wygląda to jak bezczynność, w praktyce jest to często najtrudniejsza część całej pracy w MLM.

.
Przejdź na kolejny poziom:

BUDUJ BIZNES ONLINE>

 


.

 

 

 

.

Scroll to Top