Różnice pomiędzy tradycyjnym marketingiem sieciowym a internetowym…

MLM to bardzo popularna branża, która słynie z tego, że przy zaangażowaniu i odrobinie szczęścia można zarobić naprawdę dobre pieniądze.

Co prawda, wielu osobom marketing sieciowy kojarzy się dość negatywnie z piramidami finansowymi, jednak można znaleźć firmy, które oferują naprawdę uczciwe warunki swoim pracownikom i umożliwiają rozwój.

Jakiś czas temu dość dobrze zaczął rozwijać się marketing sieciowy w Internecie. Wynika to z wielu różnych kwestii, a przede wszystkim tego, że większość klientów poszukuje produktów właśnie online.

Tego typu marketing nie różni się od tradycyjnego MLM-u. ani pod kątem funkcjonalnym, podatkowym, ani prawnym. Ze względu jednak na konieczność zastosowania różnych technik sprzedażowych, można te marketingi odróżnić od siebie i wskazać ich najważniejsze cechy.

Podobieństwa między tradycyjnym marketingiem sieciowym i internetowym…

Przede wszystkim, można wskazać właśnie na aspekty, które łączą jeden marketing z drugim.

Wbrew pozorom, jest ich całkiem sporo. Najbardziej podobne są zwykle zasady, które określają działanie struktury oraz możliwość zapraszania do niej dystrybutorów.

Oczywiście, zawsze pojawiają się różnice polegające na możliwości czerpania korzyści z innej ilości poziomów struktury, czy też wprowadzania kolejnych osób do sieci.

Każda firma opracowuje swój własny system i nawet pomiędzy nimi, w ramach MLM takie zasady mogą się znacznie różnić. Są to jedynie problemy natury technicznej. Nie ma to jednak wpływu na działanie całego systemu.

Marketingowcy w obu przypadkach mają takie same cele:

  • zależy im na dobrej sprzedaży oferowanego produktu,
  • chcą, aby ich marka była znacznie bardziej rozpoznawalna i kojarzona,
  • chcą pokryć jak największą niszę ekonomiczną.

Jeżeli chodzi o punkt widzenia osoby, która jest jedną z części całej sieci, dla niej najważniejszym aspektem będą oczywiście osiągane zyski ze sprzedaży produktów.

Osoby, które działają w marketingu sieciowym chcą zarabiać i maksymalizować swoje zyski, a w obu przypadkach do osiągnięcia takiego celu będą prowadziły odrobinę inne ścieżki.

Rodzaj produktu – czynnik wyróżniający marketing internetowy…

Podstawowym czynnikiem, z jakiego może wynikać podział MLM na tradycyjny i wirtualny będzie z pewnością rodzaj oferowanego klientom produktu.

W przypadku klasycznego biznesu MLM zawsze sprzedawany jest produkt namacalny, czyli rzecz, którą można wziąć do ręki. Najczęściej takie produkty to:

  • kosmetyki,
  • suplementy diety,
  •  garnki,
  • książki.

W marketingu internetowym, który ma charakter jedynie wirtualny, też jest oferowany klientom produkt.

Oznacza to, że tutaj mamy do czynienia raczej z narzędziami internetowymi, kursami, szkoleniami, hostingiem, audio, video, e-bookami, czy doradztwem, ale oferowanym jedynie za pośrednictwem Internetu.

Ilość firm, które skupiły się jedynie na marketingu internetowym stale rośnie. Wynika to zapewne z dużego zainteresowania potencjalnych klientów tego typu usługami oraz produktami wirtualnymi.

Coraz częściej nowoczesny MLM opiera się właśnie na działalności w sieci.

Jak działać skutecznie w MLM?

W przypadku marketingu internetowego można stwierdzić z pewnością, że osoby poszukujące produktów wirtualnych będą ich poszukiwały właśnie w sieci.

Niekiedy potrzebne będzie również wysłanie smsa na jakiś numer, aby potwierdzić swoją rejestrację w systemie. Jest to w dużej mierze ograniczenie, ponieważ cała działalność musi odbywać się właśnie w Internecie.

Nie można pozwolić sobie na powieszenie banneru na płocie, ponieważ nikt nie będzie w stanie w niego kliknąć. Zdarza się, że wykorzystywane są bardziej tradycyjne nośniki reklamy i dzieje się to z powodzeniem, jednak zawsze będzie to jedynie niewielka część działalności reklamowej, prowadzonej przez firmę.

W przypadku tradycyjnej formy biznesu MLM nie potrzeba wcale Internetu, aby móc skutecznie działać w swojej strukturze i czerpać z niej odpowiednio wysokie zyski.

Nie jest to wymagane, jednak korzystanie z takiej formy reklamy i kontaktu z klientami jest bardzo wskazane. Dziś tak wiele osób korzysta na co dzień z sieci, że grzechem byłoby nie wykorzystać takiej okazji, która najczęściej jest darmowa i daje nieograniczone możliwości.

Przykładem mogą być chociażby portale społecznościowe, dzięki którym można dotrzeć od ręki do wielu odbiorców.

Podsumowanie…

Specjaliści starają się nie dokonywać podziału na tradycyjny MLM i marketing internetowy, ponieważ cel obu jest tożsamy.

W każdym przypadku metody swojego działania warto dostosować przede wszystkim do tego, jakie są oczekiwania samych klientów.

To oni wiedzą najlepiej, co wpływa na ich odbiór, a dzisiaj w większości przypadków korzysta się z Internetu, który jest prawdziwym skarbem.

Nikt nie jest w stanie samodzielnie wykonać tylu telefonów, aby dotrzeć do ilości odbiorców, która zobaczy reklamę korzystając z usług popularnej witryny lub po prostu portalu społecznościowego.

Nigdy jednak nie warto ograniczać się jedynie do jednej formy reklamy, ponieważ odbiorcy bardzo różnią się od siebie i mogą mieć inne wymagania.

 

Przejdź teraz do kolejnego etapu i zobacz jak w odpowiedni sposób połączyć marketing sieciowy z POTĘGĄ Internetu:

Kliknij tutaj i zobacz jak to działa>>

 

 


 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top